PomočPomoč   IščiIšči   ČlaniČlani   SkupineSkupine   Registriraj seRegistracija   Tvoj profilProfil   Zas. sporočilaZas. sporočila   PrijavaPrijava 
Avtomanija - F1 forum Seznam forumov -> Hard Core V12

KERS da ali ne?
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

KAteri avto mislite da je hitrejši? s KERS ali brez?
s KERS
50%
 50%  [ 16 ]
Brez
37%
 37%  [ 12 ]
Ne vem
12%
 12%  [ 4 ]
Skupaj glasov : 32

Avtor Sporočilo


Ic3M4n
The One and Only

Prispevkov: 7618
Kraj: okolica škofje loke :P

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 11:45:38    Naslov sporočila: KERS da ali ne? Odgovori s citatom
komentar pod novico:
ko sem oddal komentar pa sem pomislil še na nekaj...kers naj bi dal nekaj sekund pomoči na krog, s tem je mogoče pridobit precej časa, ampak baje se zaradi tega sistema pojavljajo težave s težo,saj tehta malo več. in zdaj se mi poraja misel, kaj če KERS zaradi teže in velikosti tako vpliva na dirkalnik da je le ta počasnejši od avta brez kersa, ki je malenkost bolj aerodinamičen (ni potrebe po dodatnem hlajenju) in bolje uravnotežen (boljša lega skozi zavoje)? namreč boost s kersa lahko dirkač uporabi pri pospeševanju iz zavoja, ampak bo moral v zavoj pripeljati počasneje, zaradi drugačnega težišča. brez kers lahko dirkač pelje skozi zavoj hitreje. boost se lahko uporabi tudi na ravnini torej dirkalnik hitreje doseže končno hitrost, to pa pomaga le na dirkališčih z dolgimi ravninami(recimo monza). vendar pa je ravno na ravninah pomembna aerodinamika, kjer bi bil v prednosti dirkalnik brez kers. poleg tega ta sistem ne more veliko pomagati na stezah kot je monako, kjer je potreben dober oprijem in dobra uravnoteženost, pospeški iz zavojev in hitrost mislim da nista tako pomembna.

otem je tu še dež, kjer je zaviranje daljše in lažje kot v suhem tako se KERS polni manj in da manj boosta, da ne omenjam mešanja elektrike in vode.

mogoče bi bilo bolje (ker KERS ni obvezen) da bi naredili avto brez, vsaj v tej sezoni...
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Byrkus
Veliki Modrec F1

Prispevkov: 2528
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 12:07:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Bistvo je ravno to - KERS NI obvezen. Če bi bil, potem bi ga v tem trenutku tako ali tako imeli vsi, a namesto tega ostaja le opcija. Kar zna stvari samo še bolj zaplesti, ne. Wink

Zadeva me nekako spominja na obdobje izpred dobrega četrt stoletja, ko so turbo motorji počasi začeli jemati primat Cosworthu DFV. Kar nekaj let je v pravilniku obstajala opcija 1.5-litrskega turbo motorja (ob atmosferskih 3.0), a je nihče ni resno jemal, dokler ni začel Renault delat velikih korakov naprej. Nakar je zadeva prišla v fazo, da so okrog leta 80/81 turbo motorji kar naenkrat pridobili vsaj 60 KM moči proti najmočnejšemu atmosfercu! Slednjim to kajpak ni bilo povšeči in so začeli iskati način, kako se kar čimbolj izenačiti, oziroma priti do prednosti na svoj lasten način. Na koncu so prišli ven z 'vodno hlajenimi zavorami' - ob zavorah so imeli nameščene posode z vodo, ki so uradno hladile zavore, neuradno pa je že po nekaj krogih voda pošla, s čimer je lahko avto vso dirko vozil POD pedpisano težo, nekje 15-20 kg lažji. V pravilniku je namreč obstajala luknja, po kateri so lahko PO koncu dirke dolili vse tekočine na normalni nivo, s čimer so dodali tudi te 'izgubljene' litre vode in s tem prišli na normalno težo. AMPAK - ko so med dirko vozili z nižjo težo, so bili povsem konkurenčni turbo avtom, ki so vozili z normalno težo.

Zdaj se spet govori o 60 KM višji moči, in o nekaj deset kg razlike v teži. Teoretično bi se morale stvari poklopiti, da bi bili oboji enako hitri, ampak teorija v F1 kajpak ne zaleže kaj dosti. Sezona 2009 bo tako postala testna: večina moštev bo gledala okrog, ali je kdo na dirko pripeljal delujoč in učinkovit KERS, nakar se bo že po nekaj dirkah pokazal trend, katera opcija je boljša, nakar bodo leta 2010 po mojem mnenju brez izjeme vozili z opcijo, ki se bo leta 2009 izkazala za boljšo. 2009 bi pač lahko izpadla kot ena od 'prehodnih' sezon, kakršnih v zgodovini F1 tudi ni tako zelo malo, kot bi si kdo mislil.
_________________

[size=150]VIVA TARGA![/size]
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov


ripmork
Walter odda' Wolf

Prispevkov: 446

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 13:27:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Kot sem že enkrat omenil, Toyota namerava na prvih dirkah nastopiti z dirkalnikom brez sistema KERS, in ne bi se čudil, če bi japonci ravno na tak način lahko dosti pridobili v začetku sezone. Avto brez boosta, a z veliko bolj učinkovito razporeditvijo teže in lego v ovinkih, ter z manj možnostmi okvare na sistemu (mislim da bomo v prvi polovici sezone videli kr nekaj odstopov zaradi okvare tega sistema)

tale KERS je res en "mixed blessing", menim da bi bilo pametneje, če bi ga kako leto ali dve pred uporabo v f1 preizkusili v kaki nižji dirkalni seriji, oziroma da bi se že takoj tu odločili za enotnega dobavitelja teh sistemov, ko je že toliko debate o zmanjševanju stroškov.
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo


Ic3M4n
The One and Only

Prispevkov: 7618
Kraj: okolica škofje loke :P

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 13:33:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
saj to, če ferrariju KERS res dela težave bi morda bilo pametno sezono vozit brez, medtem pa doma v tovrni razvijat kers.

vprašanje je kako toyota to misli naredit. če bojo avto dizanjirali za kers pa bo brez sistema tudi verjetno ne bo tako dober kot bi moral biti, oziroma bo verjetno še slabši kot če bi dali kers notr pa ga nebi priklopili.

če bojo pa nardili dva avta je pa zgodba drugačna.sam menim da bi bila to dobra naložba, ker potem bi lahko uporabljali KERS glede na stezo. tam kjer pomaga bi imeli, tam kjer ne pa ne.

to da niso dali enotnega proizvajalca pa mislim da je zato,da bojo videli,do ima boljši sistem potem pa dajo tistemu nalogo proizvodnje za vse. če bo do tega prišlo.
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Byrkus
Veliki Modrec F1

Prispevkov: 2528
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 13:43:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Ali pa so ekipam pustili prosto pot domišljiji. Wink Dostikrat se je že izkazalo, da so inženirji v moštvu prišli na dan z rešitvijo, na katero ni ob sprejemanju pravilnika pomislil nihče, potem so se pa ostali bunili, da je ta sistem 'ne-fer', in so šli popravljat pravilnik za nazaj... Smile

Saj takrat, ko so za leto 1966 dali opcijo "3.0 atmosferski ali 1.5 polnjeni" ni verjetno NOBEN računal, da bo kdo prišel s turbokompresorjem! Poznali so kvečjemu mehanske kompresorje, ki pa ob tistih motorjih tako ali tako niso delovali homogeno, turboikompresor pa je imel preveč slabosti (najbolj očitna je bila seveda t.i. turbo-luknja), da bi ga sploh resno vzeli. Šele Renault je več kot desetletje po sprejemu pravilnika dokazal, da lahko zadeva učinkuje tudi v praksi.

Razen tega je za leto 2009 še ena dilema. Avtom so vzeli stranske spojlerje, in radikalno spremenili krila, tako da bo tako ali tako treba čisto vsak avto naredit na novo, pa še nazaj na gladke gume so šli. Se pravi, avti bojo čisto drugačni kot so bili letos. Ne verjamem, da si lahko v tem času recesije katerokoli moštvo privošči razvoj DVEH novuih avtov - enega s KERS, in drugega brez njega. Enostavno ne verjamem, sta si ti dve konstrukciji preveč različni, da bi jo lahko na hitro modificirali. Ali bojo KERS imeli, ali pa ne.
_________________

[size=150]VIVA TARGA![/size]
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov


Ic3M4n
The One and Only

Prispevkov: 7618
Kraj: okolica škofje loke :P

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 14:18:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
baje so se vse ekipe odločile za mehanski KERS (obstajajo še električni in hidravlični) tko da mislim da ravno kakih velikih revolucij tu ne bo.
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Klemzi
Heidi Kovalainen

Prispevkov: 513

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 15:11:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Na stezah kot so Istanbul, Monza, SPA, Fuji menim, da bo KERS prinesel kar nekaj prednosti, medtem ko bo na počasnih stezah z malo ravnine prinesel zgolj izgubo. Res je vprašanje če se bo sploh uporabljal, saj bo dirkalnik na uličnih dirkališčih popolnoma ''hendikapiran''. Drug problem, ki se tu pojavlja je okvara KERSA, najprej so ga uporabljali tovornjaki, danes pa ga imajo hibridni avtomobili, ampak razlike med osebniki avtomobili in dirkalnikom f1 je ogromna. Kaj bi se zgodilo če bi prišlo do okvare KERSA sredi ovinka? Če se ne motim, bi se po vzoru Schumacherja v Silverstonu zaletel v ograjo. Pomojem se KERS ne bo obnesel, je pa ironično, da se f1 bori za zmanjševanje letnega proračuna na koncu pa se odločijo za razvijanje ''naprave'', ki je popolnoma nepotrebna, saj po besedah BMWjevega inžinerja ne bo prinesla več prihitevanj.

Citiram:
Vodafone McLaren Mercedes have recently begun testing of their KERS system at the Jerez test track in preparation for the 2009 F1 season, although it is not yet known if they will be operating an electrical or mechanical system.
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Ic3M4n
The One and Only

Prispevkov: 7618
Kraj: okolica škofje loke :P

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 16:07:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Klemzi je napisal/a:
Na stezah kot so Istanbul, Monza, SPA, Fuji menim, da bo KERS prinesel kar nekaj prednosti, medtem ko bo na počasnih stezah z malo ravnine prinesel zgolj izgubo. Res je vprašanje če se bo sploh uporabljal, saj bo dirkalnik na uličnih dirkališčih popolnoma ''hendikapiran''. Drug problem, ki se tu pojavlja je okvara KERSA, najprej so ga uporabljali tovornjaki, danes pa ga imajo hibridni avtomobili, ampak razlike med osebniki avtomobili in dirkalnikom f1 je ogromna. Kaj bi se zgodilo če bi prišlo do okvare KERSA sredi ovinka? Če se ne motim, bi se po vzoru Schumacherja v Silverstonu zaletel v ograjo. Pomojem se KERS ne bo obnesel, je pa ironično, da se f1 bori za zmanjševanje letnega proračuna na koncu pa se odločijo za razvijanje ''naprave'', ki je popolnoma nepotrebna, saj po besedah BMWjevega inžinerja ne bo prinesla več prihitevanj.

Citiram:
Vodafone McLaren Mercedes have recently begun testing of their KERS system at the Jerez test track in preparation for the 2009 F1 season, although it is not yet known if they will be operating an electrical or mechanical system.
samo moraš vedet da dirkalnk s KERSom ima slabšo aerodinamiko od avta brez. baje bo KERS dal 0,3 sekunde na krog (oziroma boost 600kJ (80 konjev) za 6 sekund). če je to res se mi zdi da se bi slabša aerodinamika odrazila na hitrosti in bi zagotovo izgubil kako desetinko če ne več samo pri vožnji na ravnini, potem pa še dodatne izgube zaradi težišča v prvem delu steze skozi ovinke. V istanbulu imaš turn8, tam boosta nihče ne bo tiščal verjetno in spet, slabša razporeditev teže pomeni slabšo hitrost skozi ta zavoj oziroma zavoje. bo pa verjetno prinesel nekaj prednosti na teh stezah.

odvisno od okvare...lahko samo neha filat (odpoved generatorja ali pa el. motorja ki poganja vztrajnik), lahko pa sesuje vztrajnik ali povezava z menjalnikom in potem bi najbrž blokirala zadnja kolesa.

to o več prehitevanjih je res tako tako. teoretično je mogoče, praktično pa nebi rekel. pač tisti ki prehiteva stisne boost potem ga pa še tisti spredaj in je stvar enaka kot če si brez. edino prednost ti bo prineslo, ko boš vodil dirko in boš nabijal pospeške po mili volji kadar boš le lahko, tvoj konkurent se bo pa fjakal za kako počasno toyoto z najboljšim kersom, in ko bo poskušal prehitet mu bo toyotica ušla toliko da ne bo nič. je pa seveda tu človeški faktor. lahko se zgodi da bojo delali več napak na zaviranjih.
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


andrej
PikoSenna

Prispevkov: 1474

PrispevekObjavljeno: 29.12.2008. 18:58:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
čez noč se ne da zdaj vse spremenit



dejstvo pa je da so moštva za KERS izvedela pravočasno. fanatiki za dolgi rok, letos so to bili pri BMW-ju in HONDI, ne poročajo o težavah.


dejstvo je da bo spremljanje dogajanja okoli kersa zelo zanimivo. Laughing Laughing
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Nacek
TeraSenna

Prispevkov: 1311
Kraj: Trbovlje

PrispevekObjavljeno: 30.12.2008. 19:45:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Brez dvomov - Sem proti, ker se mi sploh ne zdi pomembno, pa še razvoj stane celo premoženje (toliko o varčevanju)...
_________________
Remember the titans: Schumacher, Senna, Clark, ...
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Ic3M4n
The One and Only

Prispevkov: 7618
Kraj: okolica škofje loke :P

PrispevekObjavljeno: 01.01.2009. 10:40:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
no ja,zdaj sem bral en članek da se je večina moštev odločila za sistem z akumulatorjem, Williams pa za takega z vztrajnikom.

To se mi ne zdi kaj prida dobra ideja, ker vrteča massa v avtu ima lahko negativne (ali pa pozitivne posledice) posledice na obnašanje in lego avta (žiroskop).

pod pozitivne bi lahko štel to, da pri žiroskopu vodoravno ležeče kolo, skrbi za navpično premikanje, torej je mogoče celo,da bo vrteči se vztrajnik povečal oprijem dirkalnika.
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Byrkus
Veliki Modrec F1

Prispevkov: 2528
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: 01.01.2009. 15:41:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Z vztrajnikom... To je mišljeno, daima na koncu motorne gredi nekakšen generator? Meni se to ne zdi preveč pametno, kajti potetakem bi ta generator jemal moč motorja, hkrati pa bi dal nazaj precej manj električne, ker pač nobena zadeva nima 100% izkoristka. Pa tudi ne verjamem, da bi imeli tolikšen vztrajnik, ki bi v sebi zadrževal gibalno energijo. Kot prvo se potem motor niti približno ne bi vrtel tako hitro kot sicer (in bi do neke vrtilne hitrosti potreboval precej več časa), kot drugo bi pa resnično prišlo do takih giroskopskih efektov, da avto ne bi bil vozen. V smislu - v en ovinek bi ga neslo samega od sebe, v drugo smer bi ga pa bilo nemogoče obrnit. Za ovalne steze bi to pravzaprav bilo na nek način optimalno. Very Happy A kaj, ko F1 ne vozi po ovalih.

Razen če so (spet) prišli ven z rešitvijo, ki mi tokrat ne pride na misel? Prav zanimivo bo videt, s čim bojo na koncu prišli ven.
_________________

[size=150]VIVA TARGA![/size]
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov


andrej
PikoSenna

Prispevkov: 1474

PrispevekObjavljeno: 01.01.2009. 17:22:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
ne skrbi, oni delajo na tem, da so pol še hitrejši Laughing
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo


Byrkus
Veliki Modrec F1

Prispevkov: 2528
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: 01.01.2009. 18:32:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
Saj v to ne dvomim, če bi bili počasnejši, bi zadevo že davno vrgli v koš. Wink Pravim samo, da (vsaj zaenkrat) še ne morem razumet, na kaki način točno bi naj iz vztrajnikov pridobili dodatno energijo. No ja. Lahko pa se tudi jaz konkretno motim, da se mi bojo potem vsi smejali, kako je to možno, da nisem na pravo možnost pomislil. Smile
_________________

[size=150]VIVA TARGA![/size]
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov


Ic3M4n
The One and Only

Prispevkov: 7618
Kraj: okolica škofje loke :P

PrispevekObjavljeno: 11.01.2009. 20:45:13    Naslov sporočila: Odgovori s citatom
evo sedaj se tudi McLaren pomika proti temu, da KERS mogoče sploh ne bo prinesel prednosti na tej stopnji razvoja.

http://f1.avtomanija.com/default.asp?rb=1&id=14720

byrkus. Williamsov KERS naj bi imel na pogonski sklop (ki je od motorja ločen s sklopko) vezan električni generator, ki z energijo napaja el. motor, ta pa vrti vztrajnik in z vrtenjem skladišči energijo. ob uporabi boosta, se vrtenje vztrajnika prenese nazaj na el. motor (ki sedaj postane generator) do generatorja, ki ima sedaj funkcijo el. motorja, ki pomaga bencinskemu motorju vrteti pogonski sklop.

Ostale ekipe majo podobne sisteme,samo da je v sistemu samo en motor, ki deluje hkrati tudi kot generator. ob zaviranju polni baterije, namesto da bi vrtel vztrajnik, pri pospeševanju pa črpa elektriko iz baterij in deluje kot el. motor.

glede na to, da ekipe že dvomijo v to koliko prednosti jim bo KERS prinesel, se je treb avprašat tudi kakšen je vpliv na okolje. pomoje je zadeva manj okolju prijazna kot dirkalnik brez tega, ker baterije, kisline,itd.. okolje precej onesnažujejo.
 
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Avtomanija - F1 forum Seznam forumov -> Hard Core V12 Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Prijava
Uporabniško ime:

Geslo:

Avtomatična prijava

Domov...Nazaj...Na vrh...